lørdag, november 03, 2007

NA - Spin, Flæsk eller Hetz

Så er valgkampen i gang og man må sige at Ny Alliance har fået ret meget opmærksomhed her i den første tid. I starten mest positivt, men nu begynder skeletterne godt nok at vælte ud af skabet samt det virker som om de har lidt svært ved at holde styr på tropperne.

Det er nok ikke nogen hemmelighed hvor min sympati ligger hvis man sådan kigger lidt nærmere på bloggen her, men alligevel finder jeg anledning til at far i blækhuset fordi jeg begynder at have mine tvivl om hvad det er der foregår nu. Er det medierne som nu graver skidt op omkring politikerne eller er de bare ved at grave deres egen grav allerede inden vi har haft mulighed for at sætte så meget som en prik på en stemmeseddel.

- Khader og sort arbejde.
- Khader og en ikke eksisterende fond.
- Seeberg og EU traktaten.
- Kolind og 40% skat på Fyn.
- Trafikpolitik som virker designet mod venstrefløjen.

Helt ærligt! Det er da lidt imponerende at man i den grad er ved at spænde ben for sig selv, og det kan jo tydeligt ses i meningsmålingerne. Hvad er nu hvad? Er det reelle ting eller er der noget pressehetz for "Det kan da ikke passe at de skal løbe med al opmærksomheden bare fordi de er nye".

Khader har tydeligvis et problem, men lader også til at havd svar på tiltale. Det seneste omkring fonden til hans fars minde som åbenbart kun eksisterer som en bankkonto bør være lige til at mane i jorden - så få det gjort! Sort arbejde eller ej - Henrik Quortrup er på tilbagetog og det er ikke set ret tit, så måske er der lidt Hetz her.

Hetzen fortsætter omkring Gitte Seeberg og hendes udmelding om at det ikke er sikkert at vi skal til afstemning om EU traktaten. Det lader til at det er lykkes for TV2 at lægge ord i munden på hende ved at tage et svar ud af kontekst, men det er jo ikke noget nyt.

Jeg har glædet mig over at Lars Kolind stiller op på Fyn, men efter hans seneste udtalelse om at Fynboer kun skal betale 40% i skat så begynder jeg at overveje om han har sniffet lidt for meget spejdersnus. Det hænger jo ikke sammen!!! Som fynbo ville jeg da gerne have at det blev sådan, men come on - lidt realistisk skal man da være. Det er da den tykkeste skive flæsk endnu!

Det trafikpolitiske udspil - eller skal man kalde det "Udspin" mod de røde vælgere - der er kommet fra NA har fine punkter, men den med at man skal bruge alle pengene fra udbygningen af vejnettet til at bygge jernbaner har jeg svært ved at gå med på. Det er fint at den kollektive trafik skal styrkes og det er jeg helt enig i, men det nytter ikke at lukke øjnene for virkeligheden omkring de danske motorveje. Jeg ved ikke hvad for vindmøller det er Don La Cour Sell og Villy Panza vil ud og bekæmpe men de får det i hvert fald svært ved at få ram på dem!

Vi skal af med blokpolitikken, DF skal udenfor indflydelse, Velfærden skal sikres, Skatten på arbejde skal ned, en stram men anstændig og retfærdig udlændingepolitik, Op med ulandsbistanden - jeg er enig i mange ting, men jeg er også begyndt at tvivle. Der findes faktisk et parti som på mange punkter ligner NA - måske skulle man vælge det i stedet for - eller måske noget helt andet!

Gitte, Anders og Naser: Få styr på tropperne, Få styr på retningen i partiets politik og meld jer ind i kampen igen. Forsætter "vi" af denne vej så kan det jo næsten være lige meget!

Ingen kommentarer: