onsdag, maj 25, 2011

Hvor svært kan det være?

Meget! Det må være svaret. Sidste gang jeg skrev noget her var jeg meget kæk omkring at jeg nu ville til at blogge igen, og gerne lidt mere regelmæssigt. Det er tydeligvis ikke sket. Mangel på emner? Mangel på tid? Måske begge - kombineret med det faktum at meget foregår på Twitter og Facebook.

På det seneste har jeg haft en del dialog med kolleger om bloggens rolle, og der er ingen af os som er i tvivl om at webloggen stadig har sin (store) berettigelse, men blog-mediet er begyndt at blive mere "voksent". Forstået på den måde at man i dag forventer mere dybdegående indlæg på en blog end man gjorde tidligere. Der er naturligvis stadig plads til lidt om hvad man laver fra dag til dag, men den slags er mere eller mindre blevet afløst af statusopdateringer fra dette og hint.

Godt eller skidt? Der er ikke noget facit, men jeg tror der er mange der, akkurat som jeg, har oplevet at en blog ikke lige har været det vigtigste medie. Man har anerkendt mediet, men der er bare kommet noget andet ind fra højre som har taget dets plads. Derfor diskuterer vi nu ivrigt om det ikke er tid til at se lidt på bloggens rolle i det samlede billede.

Mange (mig selv inklusive) drives af interaktionen og det faktum at der er nogen som læser det man rent faktisk skriver, og her har Facebook og Twitter jo en klar fordel da det er meget hurtigere og du får også meget hurtigere respons, men ind i mellem er der også behov for at bruge lidt mere end 140 tegn på at fortælle noget - måske ikke så ofte som tidligere, men alligevel...

I skrivende stund sidder jeg i lufthavnen i Manchester og venter på et "askeforsinket" fly til Billund mens et stort Emirates fly triller forbi. I dag er der tid. Nu håber jeg så, igen, at jeg får taget mig sammen for hvor svært kan det EGENTLIG være?

Ingen kommentarer: