fredag, august 26, 2011

6807 Rasmussen-dage blev det til...

...og så ser det ud til at være det.

6807 dage kommer der til at være gået fra Poul Nyrup tiltrådte (25-1-1993) og til Lille-Lars formentlig må slippe tøjlerne, og det er måske også på tide at det kommer til at ske noget nyt.

Efter at have fulgt lidt med i debatten blandt både kommentatorer og politikere i dag så glæder det mig meget at flere af valgets hovedpersoner er meget enige om at der skal gøres op med blokpolitiken. Om det så er et udtryk for at valgets udfald umiddelbart ser ud til at være afgjort, når man ser på meningsmålingerne, er svært at sige, men det er i hvert fald en nærliggende konklusion.

Blokke eller ej, så synes jeg at det ville være en god udvikling hvis denne valgkamp fik lidt flere nuancer end de tidligere jeg har oplevet - der ER ganske enkelt flere nuancer end rød og blå når det kommer til at styre et helt land. Jeg håber også at journalisterne og de store horder af politiske kommentatorer er med på den, men personligt tror jeg at det er et forgæves håb. Det skyldes ganske enkelt at der er MEGET bedre fjernsyn i at lave "fløjvinklen" og trække alle linier så hårdt op som muligt....... desværre......

Uanset hvad så er der 20 interessante dage foran alle danskere. Jeg ved i hvert fald at jeg ser frem til at følge med i nogen af debatterne.

Ingen kommentarer: