søndag, september 10, 2006

Besøg hjemmefra og et smut til Cambridge.

Torsdag gik turen retur fra Danmark sammen med Ulla og Far. Efter en ringe start (jeg glemte for første gang mit pas) gik det over stok og sten og helt uden problemer. Vi var de første som blev checket ind på EZY3564 mod stansted så vi fik fine pladser. Jeg var nok lidt ligeglad, men for mine medpassagerer som ikke er helt så vant til at rejse med fly var det alletiders!

Vi landede i Stansted sådan næsten til tiden. Der skal skal man så lige regne ½ time til at stå i kø ved paskontrollen og de er ret grundige. Det eneste positive der er at sige om det er at men så slipper for at stå og vente på bagage! Herefter var det ud og finde en bil og denne gang er det så blevet til en Skoda Fabia Diesel. Ikke så tosset. Efter vi havde fået den var det så til MK ad M11, M25 og M1 og heldigvis uden den stor kø.

Fredag holdt jeg en fridag og så gik turen ud i det blå. Jeg hentede Ulla og far på hotellet kl. 8.00 og så smuttede vi til Stratford-Upon-Avon hvor vi brugte et par timer på at se på byen som bestemt er en oplevelse værd. Denne gang nåede jeg også forbi Anne Hathaway's Cottage, men det så nu ikke ud til at være det helt store. Efter Stratford gik turen til Evesham. Jeg havde hørt noget om et marked i byen, men det viste sig at være en and så det blev lige til et hurtigt stop der inden turen gik videre til the Cotswolds.

Første stop var den lille by Broadway hvor vi dog ikke var ude. I stedet fortsatte vi til Broadway Tower - et lille tårn oppe på en bakke med den fantastisk udsigt over The Vale of Evesham. Efter et kort ophold der var det videre til Stow-on-the-Wold som er en af de mest kendte byer i The Cotswolds som ellers har en masse små fine byer i gammel stil. Jeg var ganske vist ikke imponeret, men nu har man været der. Videre til Burton-on-the-Water, men da var klokken blevet mange så vi smuttede hjem i stedet. Efter at have holdt i kø på A34 ved Oxford nåede vi hjem ca. 20.00 efter en god men lidt lang dag.

Lørdag var det så London som stod for tur. Med toget kl. 9.02 til Euston og derfra videre til King's Cross for at skifte tog, men de havde lukket tre linier i undergrunden bla. Metropolitan som vi skulle have været med så det blev til en lidt alternativ rute til The Gherkin som var første stop. Derfra videre til Petticoat Lane (udendørs marked) som viste sig at være lukket om lørdagen så endnu en and! Tilbage til Liverpool Street Station og til Tower. Derfra var det i rask tempo rundt i byen hvor programmet så nogenlunde således ud: Tower, Tower Bridge, st. Catherines Docks. DLR til Canary Wharf med frokost under 1 Canada Place (Londons højeste bygning). Med Jubilee Line til Westminster med Big Ben, Houses of Parliament og Westminster Abbey (som desværre var lukket). Videre til Downing Street, The Horseguards, St. James' Park og Buckingham Palace. Eftermiddagskaffe i Covent Garden hvorfra vi gik over Leicester Square til Picadilly Circus.

Så var sightseeingen overstået og vi endte med en lille tur ned af Oxford Street til Dean Street hvor vi spiste på "min" lille italienske restaurant Spaccanapoli. Ikke særlig dyr og rigtig god. Jeg kan kun give den mine varmeste anbefalinger! Kl. 20.24 var det så retur til MK.

Søndag var det så til Stansted igen og det gik uden problemer.

På vejen hjem slog jeg lige et smut omkring Cambridge. Der er en by som er et besøg værd! Masser af flotte bygninger og en fed afslappet stemning. Jeg var lige inde og se de to meste kendte colleges, Kings College og St. James College. De er et besøg værd. Ellers er der ikke så meget at sige om byen andet end at den skal opleves! Jeg vil lægge nogle billeder op her en af dagene.

Fra Cambridge og hjem fik jeg taget lidt af en omvej så jeg fik set lidt af den midtengelske natur og jeg kom hjem i god behold efter en lang men god weekend!

Ingen kommentarer: