onsdag, oktober 04, 2006

Grüß Gott - Tanker og oplevelser fra en rejsedag.

7.31
Op, I bad og spise morgenmad efter en utolig nat med møgvejr

9.15
Afgang Molini de Tures (Mühlen in Taufers) - så går den vilde jagt i "Lynet". Jeg har taget tid og det tager 19 sekunder at nå 100 km/t på flad vej!!!

9.35
Damn! Fejemaskine - Det bliver en lang tur til Bressanone (Brixen) for at komme på motorvejen.

10.15
Endelig! Billetanlægget ved Autostradaen nået.

10.53
At betale 8€ i for at trille over Europabroen ved betalingsanlægget. Godt man ikke er lastbilchauffør! Jeg kan se at der er en lang kø foran mig, men heldigvis kun i lastbilbanen. Ellers ikke meget at se her - der er nogen der har parkeret nogle skyer på vejen...

11.30
Kort stop på den sidste rasteplads i Østrig. Hmmm... Der investeres i Radler. Når Bjørn ikke kan finde ud af at tage noget med hjem må man jo selv klare det :-)

13.45
Flughafen Franz Johann Strauss nået! Jeg får afleveret bilen som naturligvis bliver checket med tysk grundighed.

14.30
Restaurant Käfer. Joh - jeg er da også blevet sulten så en gang "Nürnberger Bratwürseln mit Sauerkraut und Gurken/kartoffel salat" er da ikke det værste (...og det var det faktisk ikke).

16.00
"Mitteilung and die pasagierer auf SK1662...." Fedt! Forsinket i ½ time. Er der noget i Danmark som kommer afsted til tiden? Måske skulle det hedde "Delaymark". Nå - Så kan jeg bruge ½ time mere på min bog om Starbucks og det gør bestemt ikke noget.

16.40
Bustur til flyet og minsandten om det ikke er "Retromaskinen". En Airbus A319 som SAS har fået i år og fået malet i samme stil som i 1956 i anledning af deres 60 års fødselsdag. Cool nok - Man skal jo huske at glæde sig over de små ting.

18.10
Skipper har jokket klampen i bund og indhentet det hele så vi lander i Kastrup til tiden.

18.15
Jubii!!! Jeg har kun Håndbagage. Griner lige af dem som står og venter og smutter ned i toget.

20.09
Ank. Odense. Et visit ved Sunset og så hjem og pakke ud og slappe af efter noget af en lang dag! Det må være den længste rejse jeg har haft nogensinde hvis man altså trækker flyveturen fra.

Ingen kommentarer: