torsdag, oktober 12, 2006

Stokastiske variable og andet sjov

Så er 2. gang statistik vel overstået - jep! Jeg læser statistik her i efteråret. Det er et underligt fag og jeg skal være ved at det er ret tydeligt at jeg mangler noget matematik. Når det så er sagt virker det hele faktisk ret simpelt og jeg skal bare have teorien på plads men sådan er det jo når man ikke kommer de første 3 gange.

Ellers er jeg ved at gøre klar til den store fødselsdagsfest i Jylland. I morgen går turen til Thy hvor jeg skal til 90 års fødselsdag ved Ullas mor lørdag - sammen med 103 andre. Når det så er vel overstået så står den på DTC på Jyllandsringen og jeg skal være ved at jeg faktisk glæder mig til at se hvad det er for noget. Jeg har ikke været alt for go' til at følge med i det i fjernsynet, men derfor kan det godt blive sjovt. Det er mit første motorløb af betydning så du kan roligt regne med at læse mere her i næste uge.

Slutteligt lige en pudsig oplevelse. Jeg endte foran fjernsynet i går aftes efter landskampen og så Lars von Triers "Dogville". Det er noget af det mest mystiske jeg har set. Filmen er optaget stort set uden kulisser og det giver et meget underligt indtryk, men det simple setup gør at skuespillerne træder meget tydeligt igennem. Efter de første 10 minutter mente jeg det var noget underligt noget, men 20 minutter senere blev jeg faktisk overrasket over hvor meget handling man ubevidst skaber inde i hovedet. Lidt lige som når man læser en bog. En pudsig oplevelse. Jeg fik ikke set filmen færdig, men den er i hvert fald tilføjet lejelisten - jeg tror den er et nærmere kig værd, men det bliver en anden dag...

Ingen kommentarer: