torsdag, juni 15, 2006

Hallooo - Er der nogen hjemme?

Jo. Jeg er hjemme igen efter et lynvisit i DK og så er der også blevet tid til at skrive lidt på bloggen igen.

Der har været lidt stille - mest på grund af at jeg har været lidt arbejdsramt. Ellers har det bare været fremtagende vejr her i UK, men det har det vist i det meste af europa. Dette har heller ikke ligefrem virket befordrende for at sidde inde og blogge!

Fodbold VM er startet (hvis du ikke skulle have opdaget det) og det har så bare gjort at der kun tales om en ting herovre. The Cross of St. George (det engelske flag - ikke at forveksle med Union Jack) kan findes over alt og i alle afskygninger. Jeg synes måske det er lidt i overkanten men det er nu meget sjovt at være midt i det. Englands første kamp var ikke noget at råbe hurra for. Jeg skulle have set den sammen med Nick, men det blev ikke til noget så i stedet så jeg den hjemme. Jeg var mere imponeret over Trinidad & Tobago. Det bliver interessant at se hvordan det går i dag hvor de spiller mod England.

Min tur til Danmark stod mest på arbejde, men det blev da også lige til en tur på gokartbanen hvor jeg hentede en 4. plads hvilket jeg ikke er helt tilfreds med, men når jeg ikke kan finde ud af køre ordentligt så må jeg jo føle. En beklagelig sidsteplads i et heat gjorde at jeg endte lige udenfor skamlen. Det bliver bedre næste gang. Ellers var det min første oplevelse med EasyJet og den var såmænd OK. Fine nye fly så der er ikke noget at klage på der. Det eneste er at de kun har en check-in skranke i København så der var en helt enorm kø. Så er det smart at de har selv-checkin hvis man kun har håndbagage.

Det mest bøvlede er næsten at komme frem og tilbage fra Stansted lufthavn. Der er ingen direkte busser med mindre man vil læsses af i udkanten af MK. Alternativet er toget til Liverpool Street - Tube til Euston og så toget til MK. Ikke det meste idelle. Jeg har så i stedet fået en lejebil denne gang. Jeg hentede den i lufthavnen så var den i vinkel.

Jenny er på ferie i de næste 10 dage så der har jeg huset for mig selv. Jeg skal selv til Frankring med Eurostar-toget på tirsdag og er hjemme igen torsdag, men mere om det en anden god gang.

Ingen kommentarer: