fredag, juni 02, 2006

Middag ved Apu Nahasapeemapetilon...

Hvem er nu han? Ved du det ikke allerede eller kan regne det ud når det er mig som skriver det så synes jeg du skal prøve at Google navnet - hvis du altså stadig er nysgerrig!

Fire dage siden jeg landede i UK igen og de tre af dem er brugt i London og nu er det mig som er godt brugt. Tre dage på konference omkring søgemaskiner og søgemaskinemarkedsføring med en masse input fra, måske, nogle af verdens førende på området. Lad det være sagt med det samme: Det var det hele værd - men tre dages nørderi bliver lidt trættende i længden.

Hvilken fornemmelse står man så tilbage efter en gang "up-close and personal" med hele branchen? Hold fast et cowboy-marked. Ingen aner hvad der sker og de store søgemaskiner (Google, Yahoo, MSN og Ask) vil naturligvis ikke ud med noget som helst hvilket igen betyder at det meste bliver en underlig kombination af gætværk og forhindringsløb hvor søgemaskinerne forsøger at sætte "forhindringer" for at holde resultaterne så relevante som muligt mens alle andre som arbejder med optimeringen prøver at forudsige hvor og hvor høje forhindringerne bliver. Nok nørderi for nu. Jeg roder med de første indlæg til Vizionaire-bloggen, men mere om det senere.

Onsdag var mere eller mindre frem og tilbage uden så mange svinkeærinder. Det mest positive var nok at opleve bydelen Islington. På en gang hyggelig og hektisk på samme tid. Vil du se det selv så tag undergrundsbanen (Northern Line - den sorte) til Angel og gå lidt rundt.

Torsdag gik igen med konference, men med den lille forskel at jeg fandt ud af at Swatch (urmærket) lancerede et nyt design og i den forbindelse havde de fået fat i The Blue Man Group. For dem som ikke kender dem (du kan igen Google dem) er det tre mennesker (der er 60 i hele gruppen) som er klædt i sort og så er de blå i hovedet og har blå hænder. Det de laver er nærmest en slags street-art - ganske underligt og stort set ubeskriveligt. Jeg har prøvet at komme på en god beskrivelse men har ikke kunnet komme på en. TBMG kom forbi, optrådte, og smuttede igen. Det tog vel 10 minutter men det var det hele værd på en eller anden underlig måde.

I dag fredag var konferencen lidt kortere og jeg fik tid til at komme et smut i Decathlon (Stor fransk sportssupermarkedskæde som også er kommet til London). Den ligger ved Canada Water og den er stor - faktisk så stor at de har delt den i to, men det er stadig bare en butik. Jeg nåede at være med West London Line (undergrundsbanen) så nu har jeg været med samtlige af Londons U-baner. Ved ikke om det er noget at prale af...

Aftensmad tilbage i Islington på en lille indisk restaurant ved navn Gufaa hvor der var en makker som lød som Apu (men det gør halvdelen af alle indere). Den kan anbefales omend den er i den lidt dyrere ende. Maden er fin og betjeningen er i top. Den ligger på Upper Street på vej fra Angel Station til The Business Design Centre........og derfra var det tilbage til MK.

Ingen kommentarer: