søndag, juni 25, 2006

Never forget where you're coming from...

En passende titel her en søndag aften hvor jeg kan høre Take That spille sidste nummer (som netop er "Never Forget") på The Bowl mens et festfyrværkeri brager ud over Furzton og Emerson Valley. Jo tak, de 4 drenge gjorde deres indtog og har skabt trafikkaos i vores lille område. Sådan er det jo nå 50.000 mennesker skal til og fra en koncert.

Ellers er weekenden ved at være til ende. En weekend hvor jeg har haft en fransk plasticbil at køre rundt i. Det pæneste/bedste man kan sige om den er at det er en Peugeot 206. Resten vil ikke være særlig pænt så det lader jeg ligge og konstaterer at sådan en skal jeg aldrig have.

Lørdag var dagens mission at komme i Decathlon. En stor fransk kæde af meget store sportsbutikker som for nylig har ekspanderet til England og åbnet 6 butikker indtil videre. Den som ligger nærmest (foruden London) er i byen som Rune T. Kidde kalder "Byen Uden Skinke" - Nottingham - så det blev målet ca. 120 km nordpå ad Motorvej M1. Jeg røg afsted uden kort, men butikken skulle ligge lige ved Afkørsel 25 og ved siden af IKEA som har for vane at bo i en kæmpestor, meget blå, bygning så den skulle nok være til at finde. Afkørsel 25 - no problem, men hvor var IKEA? Jeg futtede lidt rundt og var sørme også lige i Derby da jeg glemte at dreje, men ingen IKEA. Jeg skrottede ideen og iværksatte plan B - en tur til Downtown Nottingham.

Har efterfølgende fundet ud af at IKEA ligger ved afkørsel 26 og ikke 25. Måske derfor var det lidt svært at finde. Jeg prøver igen en anden dag.

Efter lidt trillen rundt lykkedes det at finde en parkeringsplads og så fik jeg lige 3 timer i byen. Jeg fik kigget lidt på byens borg (eller resterne af den) og så fik jeg set Englands måske ældste pub. Man mener at den har eksisteret siden 1189 hvor den har serveret øl (eller hvad man drak) til korsriddere og andet godtfolk. Man har dog ikke noget endegyldigt bevis, men derfor kan man jo godt reklamere for det og kalde pubben for "Ye Olde Trip to Jerusalem" (Den gamle tur til Jerusalem.

Efter at have jogget lidt rundt i byen hvor der var mange, rigtig mange, mennesker (der bor næsten 700.000 i Nottingham) var det tid til lidt mad og det blev til et smut på Wagamama. Det er en Japansk inspireret nudelrestauranter som også har en biks i København og en del andre steder rundt om i Europa. Det kan bestemt anbefales! Det er en del år siden jeg har spist et helt måltid med pinde så det tog lidt tid og blive vant til det igen, men det lykkedes og det var rigtig godt.

Derefter var det hjemover og det gik fint lige indtil afkørslen ved Milton Keynes. Her var der sket et uheld som folk naturligvis lige skulle køre og kigge på. Resultatet var at ca. 200 meter foran mig var der en bil som skiftede bane med der resultat at en anden tordnede ind i siden på den med 60-70 km/t. Det så voldsomt ud med en sky af glasskår og en bil som hoppede sidelæns hen ad asfalten. Det så ud til at der kun var sket materiel skade og der var masser af ambulancefolk på stedet i forbindelse med den anden ulykke. Uanset hvad var det en ret ubehagelig oplevelse - men jeg kom hjem i god behold.

Søndag er gået med at se lidt fodbold og handle lidt ind. Jeg må nok sige at England skal tage sig sammen i det fodbold. De skal få styr på deres dumme boldtab - så ser det slet ikke så dumt ud. Der er bare for mange fejl. De kan så glæde sig over at Portugal har fået en bunke spillere i karantæne, men på trods af det så kan England - Portugal blive ret interessant.

PS:
Så du slet ikke noget til Robin Hood i Nottingham? Jow. Der er masser af referencer til ham men der er faktisk ingen som har fundet bevis for at han har eksisteret i virkeligheden. Man tror mest på at han er en legende fra gamle dage - men jow-jow - Jeg så ham da. Han stod støbt i Bronze lige nedenfor slottet...

Ingen kommentarer: