tirsdag, maj 02, 2006

Lang weekend, men alt får en ende...

Mandag var fridag - en såkaldt Bank Holiday - og det klager man ikke over. Der er et par stykker af dem i løbet af året, men jeg har endnu ikke helt fundet ud af hvorfor man holder dem. Ikke desto mindre fik jeg da lavet en del.

Lørdag gik med at hjælpe Nick (kollega) med at få købt og samlet en køjeseng fra IKEA til hans børn. Det gik det meste af dagen med og det var såmænd rigtig hyggeligt. Jeg lånte Brokeback Mountain på DVD - ikke den store oplevelse. Lidt underlig film uden nogen rigtig historie andet en den om ulykkelig kærlighed med det lille tvist at det er mellem to mænd. Ingen tvivl om at den kommer til at få en plads i filmhistorien og dermed værd at se, men så heller ikke mere.

Det blev også til et gensyn med Brighton hvor jeg, som nogen ved, var på sprogrejse sammen med Bjørn i 9. klasse - det vil sige at det er næsten 12 år siden. Det var en noget aparte oplevelse og lad det være sagt med det samme: Der sker meget på 12 år! Stort set det eneste som ikke havde ændret sig var The Clocktower fra 1800-et-eller-andet!

Jeg startede fra MK kl. 9.30 og var i Brighton kl. 12.00. Herfra stod den så på 4 timers lyn-sightseeing i byen. Det lykkedes at komme rundt om en del. Churchill Square, den nu udbrændte West Pier, Brighton Pier (i 1994 kendt som Palace Pier), Royal Pavillion og The Lanes. Skylder måske lige at sige at vejrudsigten sagde regn og det først ville klare op i den sydøstlige del af landet ud på eftermiddagen. Fra jeg steg ud af bilen til jeg kørte igen var det strålende sol og 14-15 grader så jeg tror ikke længere på The Met Office...!

Der er billeder på Flickr fra turen. Se i højre side under "Gensyn med Brighton".

Kl. 16.00 gik den så igen mod MK hvor jeg var tilbage kl. 18.30 efter en fin tur på de engelske motorveje M1, M25 og M23. Turen blev klaret i min Nissan Micra. De har solgt min Passat mens jeg har været i DK, men var mere eller mindre forventet. En Micra lyder måske som et lidt trist bytte, men det er en 1,4 S og det er en fin motor til sådan en lille bil, så den er faktisk helt sjov - også selvom jeg ikke ville have en selv. Jeg har den indtil mandag, så det er fint.

Nu er det så arbejdsdag igen. Jenny tager til Danmark i morgen så jeg har hytten for mig selv indtil fredag. Hvad er der at sige til det? Ikk' s' meget...

Ingen kommentarer: