onsdag, januar 31, 2007

Så er jeg officielt statistiker

Jep! Der dumpede sør'me lige et brev ind ad døren i dag med besked om at jeg har bestået statistik og det med et fint 10-tal så der er i hvert fald ingen grund til at klage der og jeg er glad for at det er overstået så jeg ikke skal gennem det igen.

Når det så er sagt, så er jeg ret imponeret over at det er lykkedes at bestå et fag hvor jeg ikke fatter en hujende (f-)hat af hvad der foregår og hvis du spørger mig i dag så vil jeg ikke kunne fortælle ret meget om statistik andet end at lire en bunke begreber og udtryk af mig - men bed mig om at forklare hvad det betyder og jeg aner ikke hvad jeg skal svare!

Akademiuddannelserne giver merit for første del af HD men det er da lidt tankevækkende at man kan slæbe sig gennem et fag - få en god karakter - og ikke have fattet en brik! Jeg siger ikke at HD er underlig, men jeg synes dette er pudsigt! Når det så er sagt så er der masser af andre fag som ikke ligefrem er en walk-over så det er nu ikke noget man kommer helt sovende til!

Næste semester står den så på Erhvervsjura og på Erhvervsøkonomi og så bliver det interessant at se hvordan det kommer til at gå når jeg skal til at tage to fag om ugen. Hvis jeg skal på HD så kan jeg jo ligeså godt begynde at vænne mig til det!

Det var så post nummer 15 på Risgaard Bloggen i Januar - endnu en rekord for Januar som også blev den vådeste nogensinde - og her taler vi altså om regnvejr :-)

Ingen kommentarer: