torsdag, januar 25, 2007

Tillykke med fødselsdagen, far! - og så lige lidt om køkultur en onsdag aften i Stansted!

Jeg synes lige det var på sin plads - så var der da i hvert fald noget at skrive om i dag.

Det havde der såmænd også været alligevel og det er faktisk lidt om turen hjem i går.

Først må jeg sige at jeg endnu engang er dybt forundret over at et civiliseret og overvejende fornuftigt folkefærd som danskere har SÅ svært ved at stå i kø! Igen kom eksemplet da vi skulle ombord på flyet. EasyJet kører med "Speedy Boarding" og så boardingrupperne A,B,C,D som så kaldes frem i rækkefølge med A som første gruppe efter dem som har betalt for at komme først ombord (Speedy boarding). Så snart boarding åbner vælter ALLE hen og står i kø og står så tæt at ingen kan komme igennem - og det på trods af at det udtrykkeligt er sagt at det kun er gruppe A som boarder!

Gør dog for H&#/&¤% lidt plads og lyt efter hvad der bliver sagt så kommer alting til at gå meget lettere. Det er ikke bare i lufthavnen men også i tog hvor folk partout skal stille sig LIGE uden for døren så dem som skal af ikke har en chance for at komme ud!

Spiller jeg lidt hellig? Måske, men jeg tror oprigtigt på at verden ville blive et mere rart sted hvis man viste lidt mere hensyn til hinanden. Vi skal jo nok nå det!

Det var dagens vredesudbrud :-)

Ud over det skal der da også lige lyde en ros til EasyJet over at de fandt et nyt fly frem så vi ikke skulle vente 2½ time på at den oprindelige maskine kom fra München. Jeg talte kort med to i toget som kom fra hhv. Warszawa og Stuttgart og der var snekaos begge steder. At EasyJet så ikke havde noget spiseligt eller drikkeligt i flyet var til at leve med når alternativet var at vente 2½ time i en "spændende" lufthavn.

Ingen kommentarer: